Sygdom

Vi følger sundhedsstyrelsens retningslinjer i forhold til børnesygdomme og fremmøde i dagtilbud.
Orienter og opdater jer jævnligt her: www.sundhedsstyrelsen.dk
Det er ikke alene feber, der afgør om barnet er sygt og skal ringes hjem. Vi tager udgangspunkt i barnets almene tilstand. Vi kigger på om barnet magter og kan overskue, at deltage i dagens leg og læring, være deltagende i de sociale relationer og aktiviteter.
Ligeledes kigger vi på om evt. feber, for det mindre vuggestuebarn, blot skyldes at der er tænder på vej og om barnet ellers har det fint.
Ved diarré og opkast skal barnet holdes hjemme min. 24 timer og til at fx afføringen er normal og maven er god igen. Ved diarré og opkast, er der EKSTRA stor risiko for smittefare.
Ved feber holdes barnet hjemme til, der har været en feberfri dag og barnet mentalt kan magte en aktiv dag.