Forældresamarbejde

I Løkkebo tilbydes forældre en gang årligt en dagtilbud-hjem samtale. Her tages der udgangspunkt i barnets børneprofil, som indeholder punkter omkring barnets trivsel og udvikling indenfor det sociale, følelsesmæssige, kognitive, motoriske og sproglige, barnets interesser og styrkesider, samt barnets Rambøll sprogvurdering.

Der afholdes en gang årligt forældremøde med valg til forældrebestyrelse. Her vil der samtidig være et pædagogisk indslag på dagsorden. Det kan fx være i form af en foredragsholder, personalet har opstillet workshops for arbejdet i institutionen eller der fortælles om kommende projekter eller pædagogiske mål, middel og metoder.

Vi er opmærksomme på at have en tæt kontakt med forældrene i det daglige, tid til en kort snak om evt. natten og morgenens forløb for barnet når det afleveres. Samt at give forældrene den gode historie med hjem når barnet hentes. Det er vigtigt for os ikke bare at sige “Det har været en god dag”, men at vi er mere specifikke på hvad det er, der har gjort, at det har været en god dag for barnet.
Derudover inviteres alle forældre til årlig sommerfest med picnic og underholdning fra børnene. Her vil der være forskellige boder med aktiviteter, man kan lave sammen med sit barn. Ved juletid afholder vi Luciadag, hvor skolegruppen går Luciaoptog, her vil der serveres morgenmad, som forældre og børn kan hygge sig med sammen. Vi holder jule-klippe-klister eftermiddag, hvor forældre hygger sammen børn og personalet.

Vi arbejder tematiseret året igennem og efter hvert endt temaforløb vil forældre blive inviteret til “fernisering” for at se hvad børnene har lært og arbejdet med.