Aflevering og hentning

Vi møder altid hinanden om morgenen med et godmorgen, på den måde får I og vi sikret os jeres barn er blevet krydset ind, og vi kan samtidig få en lille overlevering af morgen derhjemme, så vi kan støtte op om jeres barn får en god dag. Desuden, hvis det har været en svær morgen eller der er andre udfordringer vi skal kende til.

Der er en stolthed for barnet i at gå på egne ben ind i Løkkebo og evt. selv bære sine ting ind i garderoben. Dette vil give barnet en følelse af, at være det store barn, som er klar til at møde sine venner i øjenhøjde. Det vil også være nemmere for barnet at sige farvel til mor eller far.

Vi vil altid gerne hjælpe med at vinke og støtte op om jeres barn når I skal ud af døren. Vi har dog brug for at I lige giver os et tegn eller siger til når I er klar til at sige farvel og vi skal tage over. På den måde får vi ikke brudt ind i jeres stund med jeres barn før at I er klar til, at vi skal træde til for at hjælpe.

Når I henter jeres barn i Løkkebo, er det vigtigt at I kommer til en voksen og får sagt farvel, gerne sammen med jeres barn. På den måde sikre vi os, at jeres barn er krydset ud. Det er også her vi kan overlevere til jer hvordan dagen har været for jeres barn.

Vi har en elektronisk ind og ud krydsnings skærm, et dashboard som hænger i klimazonen i børnehaven og indgangspartiet i vuggestuen. Det er vigtigt at det er Jer som forældre/voksen der krydser jeres barn ind og ud på skærmen.

I kan hjemmefra indtaste barnets sygedage, fridage, ferie, samt bemærkninger hvis I kommer senere eller det er andre end jer, der henter barnet den pågældende dag.
Vi tjekker skærmen hver morgen kl. 08:45 så kan vi se hvilke børn der er fraværende og om I har tilføjet bemærkninger ved jeres barn.

Hvis det er bedsteforældre eller andre der skal hente jeres barn, så er det vigtig at I giver os besked, enten om morgen til et personale eller ved at skrive det på AULA.
Hvis det er søskende som skal hente barnet, henstiller vi til, at de er minimum 12 år. Således de har en alder hvor de vil kunne overskue og rumme, at have ansvaret for en mindre søskende i trafikken.