Legetøj

Løkkebos legetøj

Løkkebo har et godt og solidt udvalg af legetøj, der understøtter barnets udvikling. Vi tænker over hvilket legetøj vi indkøber, så det imødekommer et fagligt niveau.
Vi forholder os aktivt til vores læringsmiljøer og tankerne bagom. Helt specifikt hvilket legetøj, der er placeret hvor og med hvilken aldersgruppe og niveau for øje.

Legetøj med hjemmefra

Vi oplever ofte konflikter børnene imellem, om at må låne de andres legetøj hjemmefra. Vores erfaring er, at børnene kan blive kede af det, hvis legetøjet hjemmefra bliver væk eller går i stykker. Vi bruger unødig tid på at lede efter forsvundet legetøj. Det er kvalitetstid, der går fra børnene og de pædagogiske aktiviteter.
På baggrund af disse observationer, har vi valgt at privat legetøj må blive derhjemme.
Børn, der sover til middag i Løkkebo, kan selvfølgelig have en sove bamse eller lign. med hjemmefra.

Løkkebos legetøj er alles legetøj! Vi vægter højt, at der passes på legetøjet og der ryddes op når man er færdig med at lege. Legetøjet står derpå klar og parat, til en ny og fantasifuld leg for andre børn.
Vi som voksne går forrest med at støtte og guide børnene i, at legetøjet bliver leget med - uden at det går i stykker og at legetøjet kommer i de rigtige æsker og kasser efter brug.
Når I henter jeres barn, er det vigtigt, at I sammen med jeres barn, får ryddet op. Vi er fortalere for, at børnene der har gået i Løkkebo har fået tilegnet sig en oprydningskultur, de tager med videre på deres dannelsesrejse.